31. marts 2008

Fremtidens teater

Under denne noget vidtløftige overskrift gemmer sig såmænd blot et oplæg til den kommende teatersæson. Jeg har modtaget kataloget for den kommende teatersæson i Det Kongelige Teater, og det er mildest talt ikke opløftende. Det kommende teaterstykke "Ordet", ville i næste sæson være en festforestilling.
Derfor vil jeg foreslå, at vi skifter tilbage til "Ta i Teatret" eller subsidiært vedtager at tage ind og se en række forestillinger som vi selv vælger i løbet af sæsonen. Dette kunne så spredes ud til også at dække stand-up, musik, foredrag, kunstudstillinger og lignende. Man kunne evt. vedtage et sæsonbeløb, som ligger i stil med det vi har betalt hidtil for en sæson, og som vi så i plenum deler ud på de forskellige interesser og områder. Vi kan selvfølgelig også vælge at stoppe det kulturelle helt, såfremt der skulle være stemning for dette, men dette ville jeg synes var syndt, da det er en god måde at holde hinanden oppe på nogle kulturelle udflugter i et mere og mere presset arbejdsliv.

6 kommentarer:

Ask sagde ...

Jamen jeg er da helt klart mest indstillet på engang teater igen. Jeg syntes det er nogle fede oplevelser at se nogle stykker i ny og næ. Nu er der jo ikke kommet katalog for 2008/2009 endnu i Ta' i TEATRET, men der plejer at være nogle gode stykker.

Så jeg syntes, at vi skulle vælge omkring fem stykker i alt (med et budget på 1000 kr. i alt pr. person) for næste sæson.

Hertil skal vi jo se ballet til december, og så finder vi jo nok på noget andet kulturelt undervejs. F.eks. kunne vi tage en tur Louisiana i løbet af året.

Bolivia sagde ...

Jeg vil synes, vi skal helt klar fortsætte med at tage til teater, om det er i det kongelige eller 'ta i teatret' kommer and på hvad de tilbyder af forstillinger. Derudover kunne være sjovt at tage til stand-up, eller til kunstudstilling, når der kommer noget godt.

Jobbe sagde ...

Jo jeg er da også helt klar på noget "pøbel" teater :-)
Jeg så i sidste sæsson flere nyere typer stykker a la "købmanden fra Venedi" der bliver sikkert opsat noget lignende i kommende sæsson

Ronnie sagde ...

Ta i Teatret udsender deres 08/09-katalog i maj måned. Jeg skal nok indkalde til teatervalgdag så snart det arriverer.
Jeg er iøvrigt også helt frisk på Ta i Teatret. Jeg synes vi har set nogle gode stykker i denne sæson i det kongelige teater, men breden er måske ikke så stor, som i Ta i Teatret, som jo også dækker Det Kongelige, så hvis nogen føler for det, kan de jo vælge et stykke der.

Dog skal det til Det Kongeliges forsvar nævnes, at vi endnu mangler årets oplevelse; ORDET.

Ask sagde ...

Det lyder som vejen frem.

Må jeg i øvrigt foreslå, at vi hører Kat i år om hun vil være med? Desuden har Pernille (Emils forlovede) snakket lidt om, at de vist også gerne vil lidt mere i teatret, så jeg tænkte at forhøre mig hos dem om de måske også vil deltage. Det kan måske også hjælpe lidt på, at vi måske bliver lidt amputeret hvis Vind og Lotte springer over i denne sæson.

Ronnie sagde ...

De skal da være velkommen. Og Kat bliver selvfølgelig også inviteret, hvilket hun også blev sidste år, men hun svarede aldrig på den sms der blev tilsendt hende. Vi må være lidt mere ihærdige i år.